Maaike van der Heide
Corporate recruiter en Arbeidsmarktcommunicatie specialist

"De afwisseling in mijn werkzaamheden en het contact met allerlei soorten mensen binnen en buiten de organisatie vind ik erg leuk. Ik sta echt in het midden van de organisatie."

Mijn naam is Maaike van der Heide en ik werk sinds 1 januari 2021 bij Korian Nederland als Corporate Recruiter. Toen ik begon waren wij met zijn tweeën en inmiddels is ons team meegegroeid met de organisatie naar 4 vaste recruiters. Mijn verantwoordelijkheid ligt bij het Servicebureau Korian, oftewel de kantoorfuncties, evenals de Arbeidsmarktcommunicatie.

Mijn dag start vaak rond 8 uur/half 9 en ik begin dan vaak met het bijwerken van mijn mail en het ATS systeem. Ik kijk dan naar alle sollicitaties die binnen gekomen zijn en zet de acties uit die hieruit voort moeten komen. Als ik hiermee klaar ben heb ik vaak ook nog een meeting met een hiring manager, collega van de ondersteunende diensten of met de kandidaat in de vorm van een kennismakingsgesprek. Ik bedenk, plan en maak ook dagelijks content voor onze social media pagina's gericht op kandidaten en werknemers. Tevens check ik de cijfers van de posts en campagnes die ik beheer, om te kijken of dit aansluit bij de doelgroep die we willen bereiken.

Ik ga ook regelmatig naar onze zorglocaties om de stand van zaken rondom de werving te bespreken. Ik treed hierin op als adviespartner en bespreek met hen wat wij kunnen doen om de werving goed te laten verlopen of een boost te geven.

Ik overleg veel met mijn team en andere betrokkenen partijen, zoals de HR adviseurs, de afdeling opleiden en ontwikkelen en de marketing afdeling. Uiteraard houd ik de gehele dag de sollicitanten bij en bel ik regelmatig met hen om vragen te beantwoorden en hen te screenen op de match met de vacature. Dit bespreek ik dan weer met de betrokken hiring manager. 

Mijn dagen zijn gevarieerd en ik heb zelf de verantwoordelijkheid voor het indelen en inplannen van mijn taken en werkzaamheden. Zo ben ik de ene keer op locatie, dan op kantoor en soms ook thuis aan het werk.

De afwisseling in mijn werkzaamheden en het contact met allerlei soorten mensen binnen en buiten de organisatie vind ik erg leuk. Ik sta echt in het midden van de organisatie. Ook heb ik vorig jaar de kans gekregen om een opleiding Arbeidsmarktcommunicatie te gaan volgen om mijn functie te verbreden. Dit geeft mij de uitdaging die ik nodig heb en zorgt ervoor dat ik dat kan doen waar ik goed in ben en me verder kan ontwikkelen.

Korian is een groeiende, vooruitstrevende en internationale zorgorganisatie, waar er veel mogelijkheden zijn om zelf ook te groeien. Dat vind ik fijn. Ik word in mijn kracht gezet en leer hier ontzettend veel. Je krijgt veel vrijheid om dingen zelf op te pakken.